Izgalmas téma silány minőséggel és kitűnő marketinggel

Szalai Vivien Hamis gyönyör című könyve kiváló példája annak, hogy bármilyen ócska minőségű terméket el lehet adni jó marketinggel. Ebben az esetben az elsődleges marketingeszköz maga a téma, illetve az alcím: Egy luxusprostituált vallomásai. Vagyis: egy olyan világ bemutatását kínálja, amely mindenkit érdekel, de csak keveseknek vannak konkrét tapasztalatai, illetve kevesen osztják meg azokat a kívülállókkal.

A Hamis gyönyör önmagában nem más, mint egy vacak lányregény, bár nem a szokásos véggel, de kiszámítható fordulatokkal. Hiába mondta el Vivien interjúkban és osztja meg velünk az első oldalakon azt, hogy hogyan ismerkedett meg Szofival, hogy hogyan lettek egymás szövetségesei: Szofi (természetesen valódi nevét nem vállalja) mesél, Vivien pedig megírja; aki belekezd a történetbe, hamar rájön: a valóságban ez csakis kizárólag egyedül Vivien műve, és saját kútfőből dolgozott. Egyáltalán nem hiteles, modoros, felszínes, hemzsegnek a közhelyes gondolatok és tele van nem valóságos, várható részekkel.

forrás

Nem egy luxusprostituált vallomásait olvashatjuk, hanem a huszonéves újságírónő lázadó gondolatait a szürke, hétköznapi, kispolgári női sors ellen. Talán a rövid, Dubai-os rész az, ami egy minimális pluszt hordoz magában, de összességében semmi újat nem tudunk meg a (luxus)prostituáltak világáról.

A könyv mégis nagy port kavart és bestsellerré vált, köszönhetően a már említett, kitűnő marketingstratégiának, aminek én is bedőltem.

Moly.hu-n valaki azt írta, hogy az egész gyenge koppintása annak, amit Havas jelentetett meg Kelemen Annáról. Ez könnyen lehet, bár azt (még) nem olvastam.

Mindenesetre le a kalappal Szalai Vivien előtt, aki ezzel a bravúros húzással megalapozta saját márkanevét.

Címkék: ,
Tovább a blogra »